You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 7 Next »

Podstawowe informacje

DOI (ang. digital object identifier) – cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego, który w odróżnieniu od identyfikatorów URL nie zależy od fizycznej lokalizacji dokumentu, lecz jest do niego na stałe przypisany.

DataCite - międzynarodowa organizacja typu not-for-profit, której założeniem jest ulepszenie cytowania danych w celu:

  • ułatwienia dostępu do danych naukowych w internecie,
  • wzrostu akceptacji danych naukowych jako sprawdzonych oraz wkładu w zapisach naukowych,
  • wsparcia archiwizacji danych, która umożliwi weryfikację wyników oraz użycie ich w przyszłości.

Konfiguracja DOI

Przed przystąpieniem do rejestracji publikacji w systemie Datacite należy skonfigurować system dLibra. Proces konfiguracji został przedstawiony w dodatku: Konfiguracja DOI.


Rejestracja w systemie DataCite

  • Rejestracja DOI w trakcie tworzenia obiektu

    Każdemu nowo tworzonemu obiektowi możemy przypisać DOI w systemie DataCite. Rejestracja jest możliwa dla obiektów normalnych, grupowych oraz planowanych. Dodawanie nowych obiektów zostało opisane w rozdziale: 03. Typowe zadania redaktora. Aby wymusić rejestrację DOI musimy zaznaczyć opcję "Zarejestruj DOI". W przypadku obiektu planowanego oraz obiektu normalnego opcja ta jest dostępna w kroku "Podaj informacje ogólne o obiekcie", natomiast w przypadku obiektu grupowego w kroku: "Podaj nazwę i opis obiektu grupowego".



    test


    Opcja "Zarejestruj" DOI podczas tworzenia obiektu normalnego.


    Opcja "Zarejestruj" DOI podczas tworzenia obiektu planowanego.
     

    Opcja "Zarejestruj" DOI podczas tworzenia obiektu grupowego.

  • Rejestracja DOI podczas aktualizacji informacji o obiekcie.

Statusy identyfikatorów

  • No labels