Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  1. Wejść na stronę https://console.developers.google.com oraz zalogować się na konto google.
  2. Jeśli nastąpi taka potrzeba wyrazić zgodę na warunki korzystania z Google Cloud Platform...
  3. W głównym widoku kliknąć "UTWÓRZ PROJEKT".
  4. Uzupełnić pole "Nazwa projektu*". Nazwa może być dowolna, jednak zaleca się, aby w polu wpisać nazwę aplikacji wraz z nazwą instytucji, np. dla instytucji "Nasza Biblioteka" nazwą byłby "dLibra - Nasza Biblioteka". Nazwa ta służy do identyfikacji podłączonych na koncie aplikacji, powinna więc mówić, której aplikacji dotyczy.
  5. Zatwierdzić utworzenie projektu.
  6. Z panelu po lewej stronie kliknąć zakładkę "Ekran akceptacji OAuth", następnie wybrać "User Type": "Zewnętrzny" oraz zatwierdzić utworzyć konfigurację. Wyświetlony zostanie "Ekran Akceptacji OAuth".
  7. Uzupełnić pole "Nazwa aplikacji". Wartość z tego pola będzie wyświetlana użytkownikowi przy próbie logowania dLibry za pomocą konta google. Podobnie jak wcześniej zaleca się użycia nazwy aplikacji połączonej z nazwą instytucji.
  8. Opcjonalnie uzupełnić "Logo aplikacji", które również jest wyświetlane przy próbie logowania.
  9. Opcjonalnie uzupełnić sekcję "Autoryzowane domeny". W pierwszym polu podać pełną nazwę domenową, np. "nasza-biblioteka.pl" oraz zatwierdzić wpis. W sekcji "Link do strony głównej" np. "https://nasza-biblioteka.pl/dlibra". W sekcji "Link do polityki prywatności aplikacji" np. "https://nasza-biblioteka.pl/dlibra/text?id=polityka". Można również uzupełnić sekcję "Link do Warunków korzystania z usługi", jeśli takowe zostały zdefiniowane.
  10. Zapisać konfigurację.
  11. Przejść do sekcji "Dane logowanie". Kliknąć kolejno "UTWÓRZ DANE LOGOWANIA" oraz "Identyfikator klienta OAuth".
  12. W wyświetlonym formularzu, w liście "Typ aplikacji" wybrać opcję "Aplikacja internetowa".
  13. Uzupełnić pole "Nazwa". Dowolnie, zaleca się jednak, aby nazwa w jakiś sposób wiązała się z aplikacją oraz instytucją.
  14. W sekcji "Autoryzowane źródła JavaScript" dodać rekordy z nazwą domenową, bez ścieżki kontekstowej, np. "http://nasza-biblioteka.pl" oraz "https://nasza-biblioteka.pl".
  15. W sekcji "Autoryzowane identyfikatory przekierowania dodać rekordy z nazwą domenową wraz ze ścieżką kontekstową, np. "https://nasza-biblioteka.pl/dlibra" oraz "http://nasza-biblioteka.pl/dlibra".
  16. Skopiować wartość pokazaną z prawej strony formularza: "Identyfikator klienta".
  17. Zapisać konfigurację.
  18. Edytować plik "user-providers.xml" znajdujący się pod ścieżką "WEB-INF/conf" w katalogu aplikacji webowej. Odkomentować poniższy węzeł oraz za wartość CLIENT_ID wkleić wcześniej skopiowany identyfikator.

    Code Block
    languagexml
    titleuser-providers.xml
    <pl.psnc.dlibra.web.comp.user.oauth.google.GoogleUserInformationProvider>-->
        <configuration>-->
            <loginPage>${homepage}/dlibra/login</loginPage>-->
            <logoutPage>${homepage}/dlibra/main?action=LogoutAction</logoutPage>-->
            <methodNameResourceKey>LoginComponent.uip.google.name</methodNameResourceKey>-->
        </configuration>-->
        <additionalConfiguration>-->
            <clientId>CLIENT_ID</clientId>-->
        </additionalConfiguration>-->
    </pl.psnc.dlibra.web.comp.user.oauth.google.GoogleUserInformationProvider>


  19. Zrestartować serwer aplikacji webowej. Po restarcie na stronie logowania powinien pojawić się przycisk logowania za pomocą konta google.

...