Usługa Backup & Recovery dostępna przez panel Horizon pozwala na wykonywanie kopii zapasowych maszyn wirtualnych oraz przywracanie ich z backupu.

Przed rozpoczęciem

Należy zgłosić chęć korzystania z z funkcji backupu & recovery poprzez system ticketowy. W zgłoszeniu należy podać : Region, domenę, nazwę projektu.

https://support.pcss.pl/servicedesk/customer/portal/6

Informacje te są dostępne po zalogowaniu się do dashboardu

Jak zacząć

  • Przejść do zakładki Virtual Environments / Instances
  • Wybrać instancję ( klikając w jej nazwę)
  • Na dole strony wybrać Settings i w polu Backup policy wybrać odpowiednią politykę backupu  (default_policy-BST ( jeśli projekt jest w regionie BST) lub default_policy-DCW ( jeśli projekt jest w regionie DCW lub jeśłi ma to być backup jednorazowy to Manual_backup-BST lub ...DCW). Zapisać ustawienie przyciskiem Save

  • Od tego momentu mamy możliwość wykonania backupu ręcznie w panelu Backup SLAs lub Virtual Environments / Instances, poprzez przycisk Action - Backup.

  • Domyślnie jest też uruchomiony scheduler, wykonujący backup przyrostowy raz dziennie.

Restore lub montowanie pliku backupu

  • Przechodzimy do Virtual Environments / Instances, klikamy w przycisk akcji po prawej stronie na wysokości instancji którą chcemy przywrócić z backupu lub zamontować

Po wybraniu akcji pojawi się nowe okno do parametryzacji 

Możemy wybrać z którego backupu chcemy odtworzyć naszą instancję ( klikając w "Backup location to restore" rys powyżej) ,

"Specify name of the restored Virtual Environment" - aby wybrać nową nazwę dla naszej instancji przywróconej z backupu.

Pozostałe opcje powinni wybierać użytkownicy bardziej doświadczeni ponieważ może to skutkować np usunięciem instancji.

Po określeniu parametrów zatwierdzamy klikając przycisk "Save"


Postęp wykonania możemy śledzić w  "Task Console"

Montowanie pliku backupu wygląda podobnie:

Wybieramy interesujący nas plik backupu, ustalamy czas po którym plik backupu zostanie odmontowany automatycznie oraz zatwierdzamy

przyciskiem "Save"

Następnie przechodzimy do zakładki "Mounted Backups" w menu

gdzie wylistowane są wszystkie zamontowne pliki backupów.

Wybierając przycisk akcji możemy : wyświetlić detale ( przeglądać pliki znajdujące siew backupie) lub odmontować plik backupu

Wybieramy "Details" a następnie klikamy "Browse"

W nowym oknie pojawia się drzewo katalogów

Zaznaczając odpowiedni plik i klikając "Download selected" możemy go pobrać na dysk lokalny.

Po zakończeniu prac możemy odmontować plik backupu.


Ustawienia dodatkowe

Istnieje możliwość otrzymywania powiadomień mailowych. Raz dziennie będziemy otrzymywali maila z informacjami odnośnie wykonanych backupów i restorów.

Aby to ustawić należy wejść w zakładkę "Settings -> "Mailing", a następnie kliknąć "Create"

Wpisujemy adres odbiorcy maila ( lub dodajemy kilka adresów każdy dodatkowy po kliknięciu "Add recipient" ) i zatwierdzamy przyciskiem "Save"


Uwagi:

  • Nowe instancje mogą pojawić się max po 19 godzinach od utworzenia.
  • Proszę zwrócić szczególną uwagę na retencję !!!! ( domyślnie przechowywane są 4 ostatnie wersje backupów lub 30 dni, jeśli robimy backup manualny raz w miesiącu to będzie tylko jedna kopia możliwa do przywrócenia - ponieważ po 30 dniach backup zostanie skasowany.)


Powiązane artykuły