...
Należy zgłosić chęć korzystania z z funkcji backupu & recovery poprzez system ticketowy. W zgłoszeniu należy podać : Region, domenę, nazwę projektu.
https://support.pcss.pl/servicedesk/customer/portal/6
Informacje te są dostępne po zalogowaniu się do dashboardu ( rys1)
Jak zacząć
- Adresem cloud.psnc.pl wejść w panel usługi B&R lub bezpośrednio linkiem: https://cloud.psnc.pl/vprotect
- Przejść do zakładki Virtual Environments /
...
- Instances
- Wybrać instancję ( klikając w jej nazwę)
- Na dole strony wybrać Settings i w polu Backup policy wybrać odpowiednią politykę backupu (default_policy-BST ( jeśli projekt jest w regionie BST) lub default_policy-DCW ( jeśli projekt jest w regionie DCW lub jeśłi ma to być backup jednorazowy to Manual_backup-BST lub ...DCW). Zapisać ustawienie przyciskiem Save
...
- Od tego momentu mamy możliwość wykonania backupu ręcznie w panelu Backup SLAs lub Virtual Environments / Instances, poprzez przycisk Action - Backup.
- Domyślnie jest też uruchomiony scheduler, wykonujący backup przyrostowy raz dziennie.
Restore lub montowanie pliku backupu
- Przechodzimy do Virtual Environments / Instances, klikamy w przycisk akcji po prawej stronie na wysokości instancji którą chcemy przywrócić z backupu lub zamontować
Po wybraniu akcji pojawi się nowe okno do parametryzacji
Możemy wybrać z którego backupu chcemy odtworzyć naszą instancję ( klikając w "Backup location to restore" rys powyżej) ,
"Specify name of the restored Virtual Environment" - aby wybrać nową nazwę dla naszej instancji przywróconej z backupu.
Pozostałe opcje powinni wybierać użytkownicy bardziej doświadczeni ponieważ może to skutkować np usunięciem instancji.
Po określeniu parametrów zatwierdzamy klikając przycisk "Save"
Postęp wykonania możemy śledzić w "Task Console"
Montowanie pliku backupu wygląda podobnie:
Wybieramy interesujący nas plik backupu, ustalamy czas po którym plik backupu zostanie odmontowany automatycznie oraz zatwierdzamy
przyciskiem "Save"
Następnie przechodzimy do zakładki "Mounted Backups" w menu
gdzie wylistowane są wszystkie zamontowne pliki backupów.
Wybierając przycisk akcji możemy : wyświetlić detale ( przeglądać pliki znajdujące siew backupie) lub odmontować plik backupu
Wybieramy "Details" a następnie klikamy "Browse"
W nowym oknie pojawia się drzewo katalogów
Zaznaczając odpowiedni plik i klikając "Download selected" możemy go pobrać na dysk lokalny.
Po zakończeniu prac możemy odmontować plik backupu.
Ustawienia dodatkowe
Istnieje możliwość otrzymywania powiadomień mailowych. Raz dziennie będziemy otrzymywali maila z informacjami odnośnie wykonanych backupów i restorów.
Aby to ustawić należy wejść w zakładkę "Settings -> "Mailing", a następnie kliknąć "Create"
Wpisujemy adres odbiorcy maila ( lub dodajemy kilka adresów każdy dodatkowy po kliknięciu "Add recipient" ) i zatwierdzamy przyciskiem "Save"
Uwagi:
- Nowe instancje mogą pojawić się max po 19 godzinach od utworzenia.
- Proszę zwrócić szczególną uwagę na retencję !!!! ( domyślnie przechowywane są 4 ostatnie wersje backupów lub 30 dni, jeśli robimy backup manualny raz w miesiącu to będzie tylko jedna kopia możliwa do przywrócenia - ponieważ po 30 dniach backup zostanie skasowany.)
Info |
---|
Powiązane artykuły
Content by Label | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
...