You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 6 Next »

Dla wszystkich użytkowników, którzy mają przypisane w Aplikacji Administratora systemu dLibra prawo do zarządzania aplikacją WWW w menu głównym pojawia się dodatkowa opcja - Typy czynności.

Jest ważne, aby system dLab był odpowiednio skonfigurowany przed przystąpieniem do jego produkcyjnego wykorzystania. W momencie definiowania zadania(link) użytkownik dla każdej czynności zadania określa wykonawcę, którym może być grupa użytkowników lub proces automatyczny. Podobnie określa się wykonawcę dla czynności w momencie tworzenia grupy zadań typu „lista przewozowa”.  Panel „Typy czynności” służy temu, aby określić jakich dokładnie wykonawców można wybrać z listy wykonawców w momencie ustawiania czynności.

Pierwszym ekranem pojawiającym się po kliknięciu w opcję „Typy czynności” jest lista wszystkich skonfigurowanych w dystrybucji typów czynności:

W tabeli listy typów czynności przy każdym typie czynności figuruje przycisk „Edytuj”. Kliknięcie w „Edytuj” spowoduje przeniesienie użytkownika do panelu ustawiania listy możliwych wykonawców dla wybranego typu czynności.

Widok edycji typu czynności przedstawia się jak na załączonym obrazku:

Panel podzielony jest na dwie części: „Przypisywanie grup do typu czynności”, „Przypisywanie pluginów do typu czynności”. Pierwsza część odnosi się do grup użytkowników. Druga część odnosi się do procesów automatycznych(automatów). Każda z części zawiera komponent złożony z dwóch ramek – lewej i prawej oraz przycisków służących do przerzucania wartości między ramkami. Ramka po lewej stronie pokazuje pozycje nieprzypisane, ramka z prawej pokazuje pozycje przypisane.  Przyciski „>> Przypisz wszystko” oraz „> Przypisz” służą do przerzucania wartości z ramki „nieprzypisane” do ramki „przypisane”, natomiast przyciski „< Usuń” oraz „<< Usuń wszystkie” służy do przerzucania wartości z ramki „przypisane” do „nieprzypisane”. Użytkownik może przenosić dowolną ilość pozycji z jednej ramki do drugiej klikając w nazwę pozycji i klikając w kolejne z przytrzymanym klawiszem „Ctrl” na klawiaturze a następnie klikając w przycisk „> Przypisz” bądź „< Usuń” w zależności od wybranej ramki. Użytkownik może również przenosić całe zawartości ramek klikając w „>> Przypisz wszystko” lub „<< Usuń wszystko”.

Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany należy wcisnąć przycisk „Zapisz” umieszczony na dole panelu. W tym momencie wszystkie pozycje w ramkach - „przypisane” będą pojawiać się w liście rozwijalnej wykonawców czynności(przy definiowaniu/edycji zadań i grup zadań) w sekcjach „Grupy użytkowników” oraz „Automaty”.

Uwaga! Przypisywanie wykonawców dla typów czynności powinno być wykonywane z ostrożnością. Czynności „Przesłanie publikacji do pracowni digitalizacji” oraz „Przyjęcie zwrotu publikacji z pracowni digitalizacji” powinny mieć ten sam zestaw wykonawców, analogicznie „Przyjęcie publikacji w pracowni digitalizacji”,„Zwrot publikacji z pracowni digitalizacji” oraz „Przygotowanie plików matek” również powinny mieć ten sam zestaw wykonawców. Ostrożnie należy również przypisywać automaty, większość z nich jest bowiem przygotowana z myślą o konkretnych typach czynności i przypisanie ich do niewłaściwego typu czynności może zaowocować błędem w modelu pracy w razie wyboru niewłaściwego automatu jako wykonawcy dla ustawianej czynności.

 

 

 

 

  • No labels