Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Instalacja

Na obecnym etapie rozwoju oprogramowania, instalacja jest zawsze Instalacja oprogramowania dLab jest przeprowadzana przez Zespół Bibliotek Cyfrowych PCSS , ponieważ wstępna konfiguracja jest dość skomplikowanym procesem i nie powstały jeszcze narzędzia, które by ją ułatwiałyze względu na charakter wdrożenia w ramach którego system dLab jest dostosowywany i konfigurowany względem indywidualnych potrzeb zainteresowanej instytucji.

Na etapie instalacji, instytucja docelowa powinna zdefiniować przepływ prac, tzn. zestaw czynności, które mogą być wykonywane na digitalizowanych obiektach, oraz zależności między nimi. Można oprzeć się tutaj o przygotowany przez PCSS  domyślny model przygotowany w ramach wdrożenia systemu dLab w Repozytorium Cyfrowym Instytutów Naukowych.

Konfiguracja

Przed rozpoczęciem pracy z systemem dLab, należy w nim zdefiniować grupy użytkowników oraz ustalić, za które czynności odpowiadają poszczególne grupy. Użytkowników i grupy można utworzyć w Aplikacji Administratora systemu dLibra, natomiast powiązanie grup użytkowników z typami czynności w aplikacji webowej dLab. Podczas definiowania grup należy pamiętać, aby w każdej grupie oznaczyć użytkoników nadzorujących, którzy będą mieli dodatkowe prawa do czynności, np. wycofanie nipoprawnie wykonanych czynności. Opcja ta jest dostępna na panelu przypisywania użytkowników do grup (w Aplikacji Administratora), po kliknięciu prawym przyciskiem na użytkowniku/grupie.

...