Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Table of Contents

Instalacja serwera bazy danych Oracle i serwera systemu dLibra na tym samym komputerze

...

Info
titleUwaga!

W przypadku przeprowadzania opisanej powyżej operacji na bazie danych już po instalacji, zaleca się wcześniejsze wykonanie backup-u bazy danych.

Problemy z połączeniem się Aplikacją Redaktora do serwera dLibra działającego w konfiguracji sieciowej z NAT

Konfiguracja sieciowa z NAT (lub np. z połączeniami tunelowymi SSH) to sytuacja, w której serwer dLibra nasłuchuje na swoich portach (standardowo 10051 i 10052) na adresie prywatnym w sieci wewnętrznej, a klient korzystający z Aplikacji Redaktora do podłączania się używa adresu publicznego (ogólnodostępnego adresu internetowego). Taka konfiguracja serwera wymaga odpowiedniego skonfigurowania profilu logowania w Aplikacji Redaktora (patrz: 02. Instalacja, uruchamianie i logowanie).

Jeżeli w takiej sytuacji występują problemy z podłączeniem się Aplikacji Redaktora do serwera dLibra, zalecane jest wykonanie następujących czynności w celu ułatwienia zdiagnozowania przyczyny problemu:

1) Weryfikacja poprawności konfiguracji NAT - jeżeli mechanizm NAT na serwerze jest skonfigurowany poprawnie, to połączenie na port 10051 i 10052 na adresie publicznym powinno być w praktyce połączeniem na te porty na adres prywatny. Aby sprawdzić czy to działa należy upewnić się, czy po wykonaniu na maszynie klienta polecenia

telnet <adres publiczny> 10051
telnet <adres publiczny> 10052

(lub podobnego, w zależności od systemu operacyjnego) połączenia udają się jeżeli serwer dLibry jest włączony i nasłuchuje na tych samych portach na adresie prywatnym oraz połączenia nie udają się, jeżeli serwer dLibry jest wyłączony.

Jeżeli ten test się nie powiedzie, to problem najprawdopodobniej leży w konfiguracji NAT na serwerze (na poziomie konfiguracji w systemie operacyjnym itp.) i nie ma to związku z systemem dLibra. Inna prawdopodobna przyczyna to blokowanie połączeń na systemach typu firewall.

2) Jeżeli powyższy test się powiedzie, to należy w konfiguracji profilu logowania w Aplikacji Redaktora (rys. 2 od góry na stronie 02. Instalacja, uruchamianie i logowanie) w polu host podać adres publiczny, zaznaczyć "Używaj konfiguracji NAT" i wpisać również adres publiczny w pole "Domyślny serwer".

Jeżeli przy takiej konfiguracji logowanie nadal nie powiedzie się, prosimy o przesłanie na adres pomocy technicznej zrzutu ekranu z konfiguracją niedziałajacego profilu logowania w Aplikacji Redaktora oraz zrzutu ekranu z objawami zachowania się Aplikacji Redaktora przy próbie logowania.